ספורט וטבעונות: יתרונות הטבעונות שכל מתאמן חייב להכיר

אין זה סוד שלאחר אימון מומלץ לצרוך חלבונים ואין זה סוד שבביצים ובטונה יש לא מעט חלבונים. מכאן שלא מעט ספורטאים שמבקשים לדגול בתזונה הטבעונית תוהים כיצד הם יצליחו לשלב בין שני הדברים, אך מרגיע לדעת שמהר מאוד מסתבר שכלל לא מדובר בבעיה, וזאת כי התזונה הטבעונית יודעת להציע לא מעט מקורות עבור חלבון ואף חלבון משמעותי. מכאן שכול עוד צורכים אגוזים, זרעים וקטניות, ניתן לסמן וי על מלאכת השלמת החלבונים, ופה נציין שמדובר רק בנדבך מכל הסיפור, כי לא רק שאפשרי להיות ספורטאי וטבעוני, אלא גם מאוד מומלץ.

העיקר הבריאות

ספורטאים רבים פנו לעולם הספורט לא רק כי הם ביקשו גוף חטוב, אלא בין היתר כיוון שהם מבינים כמה חשוב להשקיע בבריאות. אי לכך טוב לדעת שתזונה טבעונית נחשבת מאוד בריאה. תזונה טבעונית ממזערת את הסיכוי לחלות במחלות לב, מסייעת לנתוני הכולסטרול ובאופן כללי מגוון סיבים תזונתיים מסייעים להגן על הגוף מפני שלל מחלות. מכאן שמדובר בדרך נוספת לשמור על הגוף מפני מחלות, ואף מדובר בתזונה שמבטיחה היתכנות להמשיך ולהתאמן – מבלי ליפול למיטה בשל מחלה כזו או אחרת. כמו כן, טוב לדעת שלא רק בריא להיות טבעוניים, אלא גם טעים וכיום פשוט מתמיד: vegan-friendly משדרגים את הטבעונות ופותחים את התיאבון להעמיק בתחום.

יתרונות משלימים

אנשים שמקפידים על תזונה טבעונית באופן טבעי נמנעים מחטיפים מעובדים ובאופן טבעי אוכלים יותר ירקות ופירות. מכאן שללא ספק אנשים טבעוניים יותר רזים, עובדה שגם כן מסייעת לפעילות הגופנית. אי לכך בין אם המטרה היא להוריד במשקל ובין אם המטרה היא תחרותיות, בכול אופן טוב לדעת שמשקל תקין מסייע להתמיד בפעילות, לחוש אנרגיה ולייעל את הביצועים.

ספורט וטבעונות

הרס לצד בנייה

בעת עיסוק ספורטיבי השרירים נהרסים, ולו בשל מצב שמוגדר כ"סטרס חומצני", ופה מרגיע לדעת שדווקא מזון מהצומח מסייע למנוע נזקים ולהגביר את פעולת ההחלמה. כיצד? בשלל ירקות ופירות (טריים או מבושלים) קיימים נוגדי חמצון חשובים, כגון ויטמין E, בטא קרוטון וויטמין C. כמו כן, אותם נוגדי חמצון מסייעים למערכת החיסון, שלא פעם נפגעת בשל האימון.

הוכחות בשטח

לא רק שיש המלצות לעבור לתזונה טבעונית, אלא גם קיימות הוכחות בשטח. כך למשל האצן קארל לואיס מעיד שלהישגים המרשימים ביותר שלו הוא הגיע רק לאחר שנהיה טבעוני ואף דייב סקוט מהווה דוגמה למופת – כאשר הפעם מדובר באיש הברזל. בנוסף, אם רק תבדקו, תמצאו שלא חסרות דוגמאות נוספות, ולו בנוף הישראלי, קרי עדן פז, גיא זלוף, רוני תדמור ואבי לייני.

היצע וביקוש

מה בנוגע לתוספי חלבון? ובכן תמיד עדיף לאכול בתום האימון ארוחה מזינה שכוללת פחמימות וחלבונים, אך טוב לדעת שאם בכול זאת מעדיפים תוספים, הרי שתמצאו בקלות תוספים טבעוניים, ולו כי הביקוש קיים – כיום יותר ויותר ספורטאים מבקשים לעבור לתזונה טבעונית ועל כן החברות הגדולות מיישרות קו. שורה תחתונה? להיות טבעוני בהחלט בריא ואף מסייע לספורטאים, אם כי תמיד חשוב להקפיד על תזונה מאוזנת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *